Proces wdrażania i zarządzania zmianą
Sytuacja klienta
Klient to czołowy producent opakowań, zatrudniający 8 550 pracowników i działający w wielu lokalizacjach na całym świecie. Jego spersonalizowane rozwiązania opakowań są wybierane przez wiele międzynarodowych firm oraz lokalnych liderów z branży konsumenckiej, pielęgnacji osobistej i domowej oraz farmaceutycznej, ze względu na ich zrównoważony charakter i innowacyjność.
Proponowane rozwiązanie
Kluczowe czynniki
Projekt został podzielony na fazy. Każda usługa M 365 była wdrażana oddzielnie dla całej grupy. W ramach projektu jednym z kluczowych elementów do zaprojektowania i wdrożenia było uproszczenie dostępu dla użytkowników biznesowych do usług, pojedyncza tożsamość i silna autoryzacja. Inne kluczowe czynniki biznesowe, które zostały zidentyfikowane:
- Zwiększenie produktywności i zadowolenia użytkowników końcowych.
- Obniżenie kosztów operacyjnych.
- Skrócenie czasu dostarczania rozwiązań dla użytkownika końcowego.
- Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.
- Możliwość szybkiej reakcji na zmiany na rynku i potrzeby biznesowe.
Dostarczona korzyść
- Użytkownicy objęci projektem: 8550.
- Łatwy i bezpieczny dostęp do środowiska wewnętrznego i chmury.
- Po transformacji klient może szybko wdrażać nowe rozwiązania dla wszystkich pracowników oparte na scentralizowanej infrastrukturze M 365 i SharePoint.
- Za pomocą platformy M 365 Teams użytkownicy końcowi mogą szybko komunikować się i współpracować w zespołach projektowych. Wszystkie dane są przechowywane w SharePoint Online.
- Wszyscy przeniesieni użytkownicy korzystają ze znormalizowanej platformy dostosowanej do konkretnych potrzeb biznesowych.
- Obniżenie kosztów operacyjnych o 14%.
- Podczas migracji klient miał okazję zmodyfikować procesy biznesowe, które stały się bardziej wydajne i łatwiejsze do kontrolowania dzięki raportom PowerBi.
Wartość dodana
- Microsoft 365 został wybrany, ponieważ był najłatwiejszy do wdrożenia.
- Wprowadzono silny mechanizm autoryzacji dla użytkowników końcowych.
- Dostęp do aplikacji w chmurze jest bardziej bezpieczny w porównaniu z poprzednim dostępem on-prem.
- Dostępność usług jest wyższa niż w przypadku jakiejkolwiek infrastruktury on-prem.
Wnioski z projektu
- Komunikacja zarządzania zmianami jest kluczem do sukcesów w globalnych projektach.
- Zmiany powinny być poprzedzone, dobrze przygotowaną kampanią informacyjną.
- Wdrażanie takiego rozwiązania przyniosło duże korzyści pod względem bezpieczeństwem, ale może stanowić wyzwanie dla użytkownika końcowego.
Urszula Górska
- Centrum Operacji Bezpieczeństwa ISCG SOC
- Analiza zagrożeń cybernetycznych as a Service [Threat Intelligence]
- Audyty i przeglądy bezpieczeństwa
- Audyt i konsultacje NIS2 DORA
- Zarządzane Usługi Bezpieczeństwa [MSS]
- Audyt (przegląd) urządzeń kryptograficznych (HSMPKI)
- Szyfrowanie danych [Data Encryption]
ISCG sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 178, 02-486 Warszawa
NIP: 5262798378
KRS: 0000220621
Telefon