Operations Manager – zablokowany agent

Projekt bez tytułu(26)

Monitorowanie w trybie agentowym wymaga zainstalowania agenta na systemie monitorowanym. Po nawiązaniu łączności monitorowanie powinno się rozpocząć. W niektórych przypadkach czekanie nic nie daje:

piotr Blog5.0

W obrębie logu OperationsManager mogą znajdować się wpisy wyjaśniające takie zachowanie.

piotr blog 5.1

Zdarzenie 7017 ma dość dobry opis, wyjaśniający błąd oraz podpowiadający sposób jego naprawy.

Narzędzie HSLockdown potwierdza, że konto LocalSystem nie ma wymaganego uprawnienia – Deny jest jak zwykle „mocniejsze” od zezwolenia.

piotr blog 5.2

Na szczęście to samo narzędzie umożliwia potrzebną zmianę. Za pomocą przełącznika /R można usunąć wpis zabraniający dostępu do grupy zarządzającej.

Należy pamiętać, aby po przeprowadzeniu zmian za pomocą HSLockdown zrestartować serwis HealthService

Na koniec system jest monitorowany, zamiast szarej ikony mamy zieloną:

piotr blog 5.4

Oczywiście opisany przypadek nie jest jedyną przyczyną braku kontaktu agenta z grupą zarządzającą. Oprócz sprawdzenia dostępu sieciowego, warto zajrzeć do logu OperationsManager, bo może nam pomóc w ustaleniu przyczyny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *