
Monitorowanie w trybie agentowym wymaga zainstalowania agenta na systemie monitorowanym. Po nawiązaniu łączności monitorowanie powinno się rozpocząć. W niektórych przypadkach czekanie nic nie daje:

W obrębie logu OperationsManager mogą znajdować się wpisy wyjaśniające takie zachowanie.

Zdarzenie 7017 ma dość dobry opis, wyjaśniający błąd oraz podpowiadający sposób jego naprawy.
Narzędzie HSLockdown potwierdza, że konto LocalSystem nie ma wymaganego uprawnienia – Deny jest jak zwykle „mocniejsze” od zezwolenia.

Na szczęście to samo narzędzie umożliwia potrzebną zmianę. Za pomocą przełącznika /R można usunąć wpis zabraniający dostępu do grupy zarządzającej.
Należy pamiętać, aby po przeprowadzeniu zmian za pomocą HSLockdown zrestartować serwis HealthService
Na koniec system jest monitorowany, zamiast szarej ikony mamy zieloną:

Oczywiście opisany przypadek nie jest jedyną przyczyną braku kontaktu agenta z grupą zarządzającą. Oprócz sprawdzenia dostępu sieciowego, warto zajrzeć do logu OperationsManager, bo może nam pomóc w ustaleniu przyczyny.
Rozwiązania chmurowe:
Cyberbezpieczeństwo:
ISCG sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 178, 02-486 Warszawa
NIP: 5262798378
KRS: 0000220621
Telefon