Nowe spojrzenie na monitorowanie i integrację systemów monitorowania

W dzisiejszych czasach wiele firm, a może nawet większość, korzysta z różnych systemów monitorowania infrastruktury. Mowa o monitorowaniu systemów, aplikacji oraz urządzeń sieciowych. W wielu przypadkach, systemy te mają już ponad dekadę rozwoju. Weźmy np. Microsoft SCOM, którego premiera przypadła w latach 2004-2005 (wersja Microsoft Operation Manager 2005). Inne systemy wyszły natomiast poza ramy pierwotnej specjalizacji, np. Solarwinds, który pierwotnie monitorował dostępności urządzeń sieciowych, aktualnie zaś, monitoruje również systemy Microsoft.

 

Niewątpliwie, na przestrzeni lat wzrosło znaczenie tych systemów. Obecnie, również użytkownicy biznesowi chcą mieć dostęp do bieżącej sytuacji. W tym miejscu pojawia się potrzeba, żeby stosunkowo trudne i bardzo szczegółowe raporty udostępnić dla CFO, czy innego właściciela aplikacji biznesowej. SCOM, dość popularny system, jest bardzo techniczny i idealny dla linii wsparcia, ale trudno na nim osiągnąć uproszczone raporty dla kadry menadżerskiej. Często firmy posiadają dwa, a nawet trzy równolegle rozwijane systemy monitorowania – dział aplikacji ma swój system, dział sieci swój a bezpieczeństwo trzeci system. Tutaj pojawia się druga istotna potrzeba, której te systemy nie dostarczają oddzielnie, czyli integracji i wyciągania wniosków na podstawie wszystkich potrzebnych danych.

 

 

Cele właściciela usług biznesowych:

 

 

 

Nasze rozwiązanie pomaga zespołom IT zredukować szum związany z dużą ilością alertów i uzyskać kontrolę nad swoim środowiskiem IT. Inteligentnie i automatycznie organizujemy dane IT z dowolnego źródła monitorowania w kompletny schemat usługi ze wszystkimi komponentami, przyspieszając analizę przyczyn źródłowych i usprawniając świadczenie usług dla użytkowników biznesowych i klientów.

 

Jedynym sposobem, aby to wszystko zrobić, jest monitorowanie stanu usług w czasie rzeczywistym oraz zapewnienie dostępu do tych informacji, bez względu na miejsce i czas. Rozwiązanie oparte o Savision i nasze usługi integracji pomagają sprostać wszystkim tym wyzwaniom. Nie potrzebujesz dogłębnej wiedzy o systemie monitorowania, np. SCOM, aby korzystać z intuicyjnych webowych paneli monitorowania.

 

Mapa serwisowa SCOM umożliwia monitorowanie stanu i wydajności usług, które posiadasz, z perspektywy użytkowników końcowych, podstawowej infrastruktury i aplikacji, jak również umów o poziomie usług i operacyjnym. Dzięki temu można szybko przekazać sprawę do odpowiedniego zespołu ds. infrastruktury lub działu rozwoju w celu rozwiązania problemu, ponieważ nasze raporty pokazują kompletny widok systemu i miejsce występowania problemów.

 

 

 

 

Nasze rozwiązanie jest szczególnie korzystne dla działu wsparcia i utrzymania systemów, które integruje i kontroluje wszystkie istniejące narzędzia do monitorowania, chmury i zarządzania usługami. Rozwiązuje problemy, umieszczając problem bezpośrednio przed Tobą na czystych i spersonalizowanych tablicach rozdzielczych, do których dostęp można uzyskać z dowolnego miejsca i urządzenia.

Wszystkie istniejące narzędzia do monitorowania, zarządzania chmurą i usługami integrują się z Savision, dzięki czemu możesz mieć wgląd we wszystkie swoje dane, zachowując zalety i siłę każdego narzędzia. Śledź aplikacje w różnych domenach i kontroluj ich status na żywo za pomocą inteligentnej warstwy, która znajduje się na szczycie środowiska IT. Twoja inwestycja jest chroniona przed przyszłymi zmianami. Jeśli zdecydujesz się dodać lub wymienić narzędzie IT, możesz podłączyć je do Savision i korzystać z tych samych funkcjonalności.

 

 

 

Chcesz dowiedzieć się więcej, bądź wziąć udział w naszym seminarium poświęconym temu rozwiązaniu? Napisz do nas:

 

 

 


















Ewa Woźniak
No Comments

Post a Comment